Mitt samarbeid med Journalisten

Som en del av mine lesere antagelig har fått med seg allerede, har Journalistens nye redaktør Martin Huseby Jensen besluttet å avslutte deres samarbeid med meg.

Som Huseby Jensen har gjort det helt tydelig, handler dette helt og holdent om at han har et prinsipielt ståsted om at han ikke ønsker å bruke anonyme spaltister.
Han har gjort det klart at han anser min begrunnelse for at jeg må være anonym som fullt ut legitim og begrunnet, og at de heller ikke har hatt noe å utsette på mitt arbeide eller min øvrige opptreden.

Jeg er selvfølgelig skuffet over dette, men respekterer selvsagt hans soleklare rett som redaktør til å gjøre en slik omlegning av avisens redaksjonelle linje. Som jeg har sagt ved flere tidligere anledninger i denne debatten, så synes jeg at man burde kunne slippe til pseudonyme skribenter under streng kontroll – men har ikke noe problem med at enkeltmedier og enkeltredaktører har et annet ståsted og legger seg på en konsekvent linje om å ikke gjøre dette.

Jeg vil samtidig benytte anledningen (nok en gang) til å takke Huseby Jensen og Journalisten for det samarbeidet vi har hatt frem til nå, og for den støtten de har gitt meg i møte med en kritikk utenfra som har vært av heller broket kvalitet.

Forøvrig kommer jeg til å fortsette å skrive her på bloggen, og hos de andre mediene jeg samarbeider med.

One thought on “Mitt samarbeid med Journalisten

Kommentér gjerne, selv om du ikke har noe spesielt dypsindig å komme med. E-post adresse er ikke påkrevet.

